blockimage

DEF juniorit

DEF -juniorit ovat 2005-10 -syntyneitä, jotka ovat harrastaneet painia pääosin  4-6 -vuotta. Ryhmä harjoittelee 3-5 kertaa viikossa. Ryhmään valitaan painijat iän, kokemuksen, sitoutumisasteen ja pieneltä osin myös fyysisten ominaisuuksien perusteella. Ryhmän koostumusta tarkistetaan puolivuosittain.

HARJOITUKSET alkavat 22.7 ja ne löytyvät MyClubista myös listattuna alla



VAKIOHARJOITUKSET syyskuun alusta Ma 2.9

Ma klo 18.30-20.30 JUOKSU + PAINI Maunula Hannu ((ALUETREENI)
Ke klo 17.00-19.00 PAINI+VOIMA Jakomäki Hannu
To klo 18.00-20.00 JUOKSU + PAINI Maunula Hannu (ALUETREENI)
Pe klo 17.00-18.30 PAINI  Jakomäki Anvar
Su klo 16.00-17.30 PAINI Jakomäki Mika (jos on jäänyt treenejä väliin)

Ryhmän painijat ovat tekniikan oppimisen herkkyysiässä ja tekniikkaharjoittelu on harjoittelun tärkein osa.

Kilpaileminen on tämän ryhmän osalta harjoittelua, mutta tärkeä osa sitä. Kilpaileminen kuuluu olennaiselta osaltaan ryhmän toimintaan. Kerätään informaatiota vahvuuksista ja heikkouksista kilpailutilanteessa niin valmentajalle kuin painijallekin. Kasvatetaan rutiinia.

Sitoutuminen. Opettelemme paljon tekniikkaa ja koko ryhmä ei voi mennä yhdessä eteenpäin, jos kaikki eivät sitoudu niin määrällisesti kuin laadullisesti harjoitteluun.

Kurinalaisuus. Ryhmän painijoita ohjataan omien tavoitteiden kautta ottamaan vastuuta laadukkaasta osallistumisesta harjoitustapahtumiin.

Harjoituksissa pitää olla vielä hauskaa vaikka siellä onkin tekemisen meininki. Ryhmäytymisen kautta painijat rikastuttavat sosiaalista elämäänsä harjoitusten, lisääntyvien leirien ja ulkomaisten kisamatkojen myötä.

Kaudella 2019  päätavoitteet ovat fyysisien ominaisuuksien kehittämisen aloittaminen, oma laadukas työskentely harjoituksissa, kilpailuista keskitymme eritoten mittauttamaan tasomme KLL:n kilpailuissa, Helsinki Openissa ja Tallin Openissa. Ryhmässä on lupaavia painijoita, mutta lahjakkuudella ei vielä pötkitä pitkälle.

Harjoitteluun tulee monipuolisuutta lisää. Enään ei ole perinteisiä painitreenejä aina, vaan taitoa, kuntoa, voimaa, otteluja sekoitellaan enenevässä määrin. Lisäksi tulee kerran viikossa oheislajiharjoitus, joilla saadaan monipuolisuutta kehittymiseen ja ennenkaikkea vaihtelua treenaamiseen.